Seminarium i Äppelbo

Upcoming steel guitar shows, concerts, jam sessions, club dates, etc.

Moderator: Dave Mudgett

Post Reply
Bosse Engzell

Seminarium i Äppelbo

Post by Bosse Engzell »

This is for the Swedish boys and girls. But you are also welcome. I will run a seminar in Äppelbo, Dalarna, Sweden, JulY 21, 2007. so no over to Swedish lesson 1.

Så här ser planerna ut för ett seminarium i Äppelbo Lördagen den 21 juli på Sälas Bystuga.
De som vill komma redan på fredagen den 20 så går det väldigt bra. Sälas Bystuga har ca 50 säng platser till förfogande, pris per person med sänglinne är 75:-/dygn. Den som vill ta det sänglinne som finns är pris 100:-/dygn. Ett stort komplett kök finns.
Start på Lördag kl. 09.00 - 13.00 Lunch 14.00 - 18.00. På kvällen ca19.30 gemensam middag uppe på Hunflens toppstuga. Ca 21.00 skall det finnas 2-5 trubadurer som vill bli uppbackade av steel guitarister. Praktiska avslutningaprov. För de som har längre väg har ju sovplats för natten. de andra åker hem.
Kommer att skicka ut materiel för så att man skall ha möjlighet att "lära" sig lite före innans man kommer hit.
Det finns ingen Pizza här, men det finns en ICA ca 500 meter bort med Dafgårds, Felix och Findus djupfrysta mat. Sen har vi Inga-Lill som har haft mat servering, om hon vet antal så fixar hon en typisk husmanskostlunch. De som brukar vara på turné skall inte behöva äta "skrotmat" vid ett sådant här tillfälle.
Jag vill ha en deadline som kommer att vara Tisdag 26 Juni 2007 för anmälan till mail: bosseengzell@gmail.com . Även om det är ett hyfsat sug efter något seminarium så vill jag ha framförhållning med det hela.
Det kommer att snart finnas ett mera exakt program.
Återkommer med mera info senare.

Bosse i Äppelbo

How are your Swedish??
Peter Ivansson

du........

Post by Peter Ivansson »

det här låter ju as kul
Bosse Engzell

Post by Bosse Engzell »

YEEES boys it have starting, Here is a relpy and info on what happen on a seminarium here in Äppelbo. Here comes lesson 2 in Swedish,
Peter det har kommit förfrågan från Finland om 2 dagar pga lång resväg, jag håller på och kollar det,

Bosse i Äppelbo
Rick Nicklas

Post by Rick Nicklas »

Lesson #3: Blondenhooten havenhoot morooten tooten funofagun.

Translation=(Blondes have more fun!!!) :D :D
Bosse Engzell

Post by Bosse Engzell »

GREAT Rick, love that, This is better than the Swedish forum. The person that run the show like to talk about drogs and pills. Someting like this "What drog are you on that playing that fast". That's bad.
Keep going!!!!
Anders Brundell

Beware of evil lies!

Post by Anders Brundell »

I’m sorry to have to do this, but now I have to intervene because of Bosse Engzell’s
calumny against me (look above).

Bosse writes “The person that run the show (=the Swedish steel forum (my remark)) like to talk about drogs and pills. Someting like this "What drog are you on that playing that fast". That's bad.”

The plain truth is that I’m against all drug use – I neither smoke nor drink nor dope - and both Bosse and all our friends knows that very well. This simply is a revenge act from Bosse for reasons that noone but Bosse himself understands. He’s gotten angry at me for reasons unknown, and he also refuses to explain what’s behind his vendetta, despite several questions about it at http://steelgitarr.forum24.se/steelgita ... 49-15.html .
What Bosse is alluding at is probably a joke I often use when I ask good speed pickers (I find speed picking extremely hard) –What dope do you use to get that fast?
This is obviously a joke, since there is no dope that can make you a speed picker, but Bosse prefers to misinterpret this joke in a desperate attempt to defame me.

I beg your pardon for this unpleasant public quarrel, but I didn’t start it – I just have to defend myself against evil slander.
Below also follows some lines in Swedish about this mess.

Anders Brundell
the guy who runs the swedish steel forum http://steelgitarr.forum24.se

Till alla svenskspråkiga läsare:

Ta en titt på http://steelgitarr.forum24.se/steelgita ... 49-15.html för att få bakgrunden till den här eländiga historien. Där framgår det att Bosse Engzell har fattat agg till mig p g a ett mail som han också har lagt ut på sidan, och att han inte har svarat på frågan om vad som är så hemskt med det mailet, trots att vi är tre personer som har frågat honom och han har haft god tid på sig att svara.
Att förstå vad Bosse skriver är inte alltid så lätt, varken på svenska eller engelska, men här ovan mer än antyder han att jag är en drogliberal eller t o m knarkare, vilket är rent förtal. Jag varken röker, dricker eller knarkar, och det vet både Bosse och alla våra nära vänner. Bosse och jag har varit kompisar i över 20 år och aldrig grälat förr, och jag fattar inte vad som har tagit åt honom nu helt plötsligt. Vi är gubbar bägge två – 60 år fyllda – och vid den åldern häver man lämpligen ur sig vad man har på hjärtat, i st f att förtala folk bakom ryggen.

Det är mitt inlägg i det här helt onödiga grälet, och nu får ni läsare själva bedöma vad ni finner troligt. Jag beklagar uppriktigt det här bråket, men jag är tvungen att försvara mig när jag blir angripen och beljugen på det här sällsynt fula viset.

Anders Brundell
som driver det svenska steelforumet http://steelgitarr.forum24.se
b0b

Post by b0b »

I can't follow this discussion at all. I prefer that you keep your arguments on the Swedish forum, please. This area is for announcements of steel guitar events only.

Continue in English, please. I can't moderate a discussion that's in Swedish.
-𝕓𝕆𝕓- (admin) - Robert P. Lee - Recordings - Breathe - D6th - Video
Bosse Engzell

Post by Bosse Engzell »

As you say, b0b in English. I will just do a reminder of the date. I be back to you all with a nice link!!!

Bosse
Bosse Engzell

Post by Bosse Engzell »

I will now give you the nice link: http://www.steelgitarklubb.com/
This go to West Norwiegan Steel Guitar Club. BUT you must also go to the "Gjestbok" In English GUESTBOOK, Mandag 26.03.2007 13:35:46. There you can learn Norwiegan AND Swedish AS b0b will have it. I just try to do the right thing.
Post Reply